#1

schickt er dir ein paar

in Quasselecke 31.07.2019 08:26
von Banning • 924 Beiträge

Ik werd gevraagd om dit onderwerp van een lezer te bespreken en ironisch genoeg is dit de verwonding die me 10 jaar lang had geteisterd voordat ik eindelijk leerde hoe ik moest rennen. Sesamoiditis is een aandoening waarbij de twee kleine botten van het grote teengewricht ontstoken raken. Dit kan het gevolg zijn van wat een bipartiet sesamoidbot wordt genoemd (verwijzend naar twee botten die zich tijdens de ontwikkeling niet in één hebben verenigd) of een die is gebroken. Er bestaat een debat in de literatuur over de vraag of een breuk echt tot op dit bot optreedt, en zo ja, kan het herenigen of genezen. Symptomen die aanwezig zijn bij sesamoiditis zijn pijn en zwelling aan www.paragraphen-lounge.de de onderkant of plantair aspect van het grote teengewricht. Een scherp doordringend gevoel wordt soms beschreven en men zal meestal hinken of lopen met druk op het buitenste (laterale) aspect van de voet om pijn te voorkomen. De aandoening kan maanden aanhouden en reageert soms niet op rust of opvulling. Het is heel gebruikelijk bij volleyspelers of sporten die krachtig springen of exploderen van de bal van de voet met zich meebrengen.

Vier keer per week - na het verlaten van het werk van een advocatenkantoor in het centrum van Austin, Texas - trapt Jacob Aschmutat zijn kledingschoenen uit, glijdt op een paar Vibram FiveFingers en rent tot 6 mijl op trottoirs en fietspaden. Hoewel zijn voeten technisch bedekt zijn, voelt Aschmutat aan alsof hij op blote voeten is, volgens liefhebbers de puurste vorm van hardlopen.

Dus hier is mijn www.hurtadoquesada.es verhaal. Ik was net begonnen met residentie en had toen het grootste deel van mijn leven geleefd. Ik had 3 marathons en tal van andere soorten races gedaan en liep eigenlijk gewoon als een middel van ontspanning. In het jaar 2000 ontwikkelde ik pijn in mijn rechter grote teen in het gebied van mijn sesamoidbotten (voor degenen die niet begrijpen wat ze zijn, zal ik het binnenkort uitleggen). Aanvankelijk schreef ik het toe aan het spelen van ijshockey en mijn schaatsen waren strak en het plaatste verhoogde druk op het grote teengewricht. Het probleem was dat het nooit is opgelost. Na er ongeveer 4 jaar mee te hebben geleefd, cultiveerde het eindelijk in de winter van 2003 toen ik op de vlucht was in de winterse sneeuw van Erie, PA en de pijn werd zo hevig dat ik nauwelijks kon rennen. Ik had r?ntgenfoto's van mijn voet gemaakt en Nike Free 5.0 Femme ontdekte dat, naast de bipartiete tibiale sesamoid, ik wist dat ik nu een gebroken fibulaire sesamoid had om mee te gaan! Ik droeg een laars voor 3 weken en moest stoppen met rennen. Het heeft nooit gewerkt. Het kalmeerde het en uiteindelijk kon ik weer rennen, maar de pijn in deze regio hield aan. Ik had gaten in de stof aan de binnenkant van mijn Birkenstock-klompen die ik zou bedienen en waar ik in zou werken, tot in de grote tot op de rand versleten. Stond ik hier teveel druk op? Ik dacht net dat ik hinkte van de pijn en de regio droeg. Ik bleef rennen. Ik zou goede en slechte maanden hebben. Uiteindelijk ging ik nog een aantal halve marathons lopen, nog een volledige marathon en andere wegraces. Mijn voet deed nog steeds pijn. Ik zou meerdere aangepaste orthesen, OTC semi-aangepaste orthesen en zelfs verschillende hardloopschoenen proberen, maar kon het gewoon niet oplossen. Ik concentreerde me op 'hakken slaan', want dat was wat mij destijds werd verteld 'de juiste manier was om te rennen'. Stel je mijn frustratie voor. Een podoloog, voet- en enkelchirurg, die zijn eigen voet niet kon repareren. Ik had overwogen om de sesamoid te laten verwijderen, maar ik vond dat dit een te destructieve procedure zou zijn, omdat het in de pees van de flexor hallucis brevis zit en een ton littekens en fibrose zou veroorzaken. Misschien Nike Air Pegasus 89 Damen kan de zorg van Obama mij te hulp komen en mijn behandeling betalen; wie weet? Om nog maar te zwijgen van het feit dat ik nog steeds zonder pijn kon rennen.

nach oben springen


Besucher
0 Mitglieder und 6 Gäste sind Online

Forum Statistiken
Das Forum hat 19455 Themen und 77011 Beiträge.

Xobor Forum Software von Xobor | Forum, Fotos, Chat und mehr mit Xobor