#1

muss beseitigt werden

in Quasselecke 03.01.2020 06:10
von Banning • 924 Beiträge

Waarom doen niet meer vrouwen mee aan deze sport? Is het omdat we ons hele leven geleerd hebben dat we niet sterk of veerkrachtig genoeg zijn? Is het omdat vrouwen het zo druk hebben met de traditionele vrouwelijke verantwoordelijkheden thuis dat ze geen tijd hebben om te trainen? Of is het het gebrek aan vrouwelijke vertegenwoordiging in de sport waardoor vrouwen denken dat ze dat niet kunnen? Misschien is het een beetje van al deze dingen. Wat zeker is, is dat vrouwen een minderheid zijn in trail en ultra running waarbij gendergelijkheid nog steeds een verre droom is.

Laten we naar Ierland kijken. In 2017 had de Irish Mountain Running Nike Air Max 270 Femme Association 1.112 leden. 27% van deze leden waren vrouwen, terwijl 73% mannen waren. 22% van de vrouwelijke IMRA-leden nam deel aan races, terwijl 62% van de mannelijke IMRA-leden aan races deelnam. Van de 22% van de vrouwen die racete, nam slechts 3% deel aan ultra-afstandswedstrijden, terwijl van de 62% van de mannen die raced, 33% deelnam aan ultra-afstandswedstrijden. Voor beide geslachten waren bergnavigatieraces minder populair dan bewegwijzerde trailruns. 149 hardlopers hebben in 2017 deelgenomen aan de Navigation Challenges van de Irish Mountain Running Association en van deze 149 atleten was 2% vrouw en 11% man.

Deze statistieken tonen ons het verschil tussen vrouwen en mannen die betrokken zijn bij trailrunning binnen IMRA. Natuurlijk zijn er vrouwen in Ierland die geen IMRA-lid zijn, maar deze percentages geven ons Nike Air Vapormax Hombre een beter inzicht in de omvang van het probleem binnen de sport in Ierland. Zeker is de kloof in participatie een rode draad in alle actieve gemeenschappen wereldwijd.

We moeten meer gesprekken voeren over het gebrek aan participatie van vrouwen en daarbij meer manieren bedenken om vrouwen erbij te betrekken. Een manier om dit aan te pakken is van boven naar beneden. De loonkloof tussen mannen en vrouwen moet worden weggewerkt en vrouwelijke podiumfinishers moeten dezelfde prijzen ontvangen als hun mannelijke tegenhangers. Jason Koop sloeg de spijker op zijn kop toen hij deze ongelijkheid in zijn recente artikel aan de orde stelde. Elk lid van de trailrunning community moet vrouwen die van de heuvels dromen aanmoedigen om voor hen te gaan. Een onderdeel hiervan is het delen van de verhalen van vrouwen die de bergen rennen en die Adidas Zx 700 Womens races racen.

Laten we naar Sarah kijken. Sinds haar jeugd is ze door haar ouders aangemoedigd om haar eigen identiteit te vormen. “Ik was een tomboy en ze lieten me mezelf zijn en probeerden me nooit te laten conformeren aan wat een meisje moest zijn. Toen ik zei dat ik geen jurk wilde dragen voor mijn eerste communie, zeiden mijn ouders dat dat prima was, ondanks dat mijn moeder toestemming moest vragen van de priester voor een meisje om een ??broek te dragen voor haar communie! Misschien verklaart deze aanmoediging en steun waarom ik als volwassene nooit remmingen voelde over het beoefenen van een door mannen gedomineerde sport. ”

Vrouwen moeten hun eigen identiteit kunnen vormen. Terwijl we wachten tot de reclamebureaus en de rest van de samenleving dit inhalen en accepteren, moeten wij als vrouwen ijverig zijn in hoe we dit in ons dagelijks leven uitbeelden. Het is het recht van elk individu om haar identiteit te defini?ren en als ze zichzelf identificeert als Nike Air Max 90 Herren een trailrunner, dan moet ze de trails rennen.

Ik heb altijd een hekel gehad aan sneeuwstormen. Met een verjaardag in februari die vaker werd geannuleerd dan niet opgroeien + enig kind opgroeien, heb ik sneeuwstormen altijd als eenzaam en opgesloten gezien. Nadat ik vanmorgen met Bailey had gelopen, kreeg ik Starbucks alleen omdat ik het kon omdat ik blij was dat het open was.
Maar laten we het over gelukkiger en zonnigere dingen hebben, zullen we? Over twee weken lig ik op het strand in de Dominicaanse Republiek. Afgezien van de Chicago Marathon heb ik geen echte vrije tijd gehad sinds onze live training in Daliy in augustus begon. Sommige vriendinnen bespioneerden een deal met de Dominicaanse Republiek en ik weet niet zeker of ik ooit sneller een creditcard heb weggegooid.
Dat gezegd hebbende, mijn browsergeschiedenis bestaat www.etoiledemere.fr nu allemaal uit zomerjurkjes en bikini's, en ik word overal op internet retargeted voor zonnige dingen. #niet aan het klagen. Hier zijn de dingen voor warm weer die ik nu aan het bekijken ben.

nach oben springen


Besucher
0 Mitglieder und 2 Gäste sind Online

Forum Statistiken
Das Forum hat 19455 Themen und 77011 Beiträge.

Xobor Forum Software von Xobor | Forum, Fotos, Chat und mehr mit Xobor