felle zaklampen wanneer d

in Quasselecke 19.12.2019 09:18
von Banning • 924 Beiträge

Ik belde mijn Nike Air Pegasus 83 Hombre arts de volgende dag en legde uit wat er gebeurde. Hij verspilde geen tijd aan het nemen van zijn www.balconismo.de beslissing en het bleek dat hij Lyme net zo serieus neemt als ik. Hij is niet het type om medicijnen te veel voor te schrijven, maar nadat ik hem had verteld dat het een zwartbenige teek was, riep hij onmiddellijk een dosis doxycycline in, een sterk antibioticum. Hij zei ook dat hij een plan had voor een agressievere behandeling als ik de komende maanden symptomen van ziekte vertoonde. Terwijl ik wachtte tot de apotheek mijn recept vulde, bestelde ik twee flessen organische supplementen waarover ik op verschillende Lyme-blogs had gelezen. Mijn emoties wisselden zich af tussen dom voelen omdat ik mogelijk te heftig reageerde en in paniek raakte over de ziekte en me goed voelen over het nemen van alle voorzorgsmaatregelen. Toen ik een kind was, keerde mijn vader terug uit het bos of zijn tuin met tikken die redelijk regelmatig Nike Cortez Mens waren ingebed, en we zouden ze eruit halen en vergeten. Lyme bestond maar was nog geen epidemie en teken waren gewoon een groot ongemak. Nu ben ik echter bang. Habitatvernietiging heeft het Lyme-landschap sinds mijn jeugd drastisch veranderd.

Ik ben vooral bang voor Lyme omdat ik al meer dan tien jaar chronische pijnproblemen heb. Ik heb er zelfs een boek over geschreven (Hurting Like Hell, Living with Gusto: My Battle with Chronic Pain). Rondleidingen met gebaren en spreken waren een grote reden dat ik de afgelopen maanden een ton in het noordoosten heb gereisd. Het boek is al een jaar uit en hoewel het een geweldige rit is geweest, ben ik niet op zoek om deel II te schrijven. Ik wil geen verhaal over chronische Lyme. Potentieel tweede boek of niet, ik word eindelijk gezond na zo lang en het idee om Lyme nu te krijgen is wreed Adidas Superstar Uomo en angstaanjagend.

Ik besloot dat de teek in zekere zin een zegen was, ervan uitgaande dat ik Lyme-vrij blijf. Een ingebed hebben, nadat ik niet eens in een echt bos was geweest, was een potentieel levensreddende herinnering om mezelf elke dag, het hele jaar door, te controleren of ik ergens anders dan op wegen heb gelopen of gelopen. De CDC zegt dat hoe langer een teek is ingebed, hoe groter de kans dat het Lyme naar zijn gastheer verspreidt.

De antibiotica daalden zonder enige fanfare. Ik had gedurende drie dagen lichte darmgevolgen, maar niets belangrijks. Ik was erg moe tijdens trainingen, wat bijdroeg aan mijn paranoia, maar ik sliep ook niet goed of bleef goed gehydrateerd, dus dat is waarschijnlijk waarom ik moe was. Een van de supplementen rook een beetje vies dus ik slikte het snel door. Ik controleerde de bijtplaats Nike Air Max Tavas Womens dagelijks en zag de kleine rode bobbel langzaam vervagen naar roze en vervolgens bijna verdwijnen. Vijftien dagen na de beet voelde ik me symptoomvrij en heel, heel erg dankbaar. Ik ga een maand door met de supplementen en bel mijn arts onmiddellijk als er iets verdachts opduikt. Mijn volgende lange run was allemaal bestrating, die mijn ziel vochtig maakte, maar ik was nog niet klaar om terug te gaan naar het bos. Ik hou van hardlopen en wandelen, maar ik had een pauze nodig. En de volgende keer dat ik uitga, zal ik zeker insectenspray op mijn schoenen en kleding gebruiken, zelfs als het regent.

Ik heb gelezen over teken tot het punt van uitputting. Ik begon zelfs een entomoloog op Twitter te volgen in de hoop een onduidelijke tip te krijgen over hoe Lyme te vermijden. Een alledaags advies is niet praktisch voor trailrunners, Adidas Zx 700 Damen zoals het dragen van een lange broek en deze in lange sokken stoppen. Ik woon in Florida, en Adidas Superstar Mujer ik zou sterven aan een zonnesteek als ik me zo kleed. Maar enig advies is beproefd en waar, of u nu een hardloper of een wandelaar of een tuinier bent. Sinds mijn laatste angst, controleer ik mezelf religieus op teken na elke run met bos. Ik begin bij de voeten en werk omhoog, met spiegels en felle zaklampen wanneer dat nodig is. Ik neem warme douches zodra ik ben afgekoeld van de vlucht en controleer altijd mijn kleding op lifters voordat ik ze in de wasmand gooi. Ik word er steeds beter in om eraan te denken om mijn schoenen te spuiten met een afweermiddel voordat ik het huis verlaat en altijd een hoed op paden draag. Het Center for Disease Control heeft ook een nuttige webpagina gewijd aan preventie van tekenbeet.

nach oben springen

Besucher

Forum Statistiken
Das Forum hat 19475 Themen und 77031 Beiträge.

Xobor Forum Software von Xobor | Forum, Fotos, Chat und mehr mit Xobor