Deze week begon waardeloos en werd niet veel beter tot zondag. Ik wist dat het een vuilnisweek zou worden.
Het werd verondersteld ‘piekweek’ te zijn, maar het viel ook samen met ziekenhuisafspraken en tests (niets dat te Adidas Superstar Womens maken heeft met lopen en niet-zwanger zijn, dat is wat de meeste mensen veronderstellen als je eenmaal voorbij de 30 bent).
Dus ik deed wat ik kon, wanneer ik kon. Geen race-opbouw gaat 100% zonder een offweek, het was gewoon vervelend dat mijn offweek mijn piektrainingsweek had moeten zijn.
Het was een Nike Air Max Thea Damen probleempje dat ik na Cambridge had, dus ik hoopte dat ik er bovenop kon komen met een reis naar de fysio die me vorige keer had uitgezocht.
Ik liep donderdag mijn tempo op de loopband en strompelde toen naar huis voordat ik naar haar kantoor fietste. Ze stak er wat spelden in en vertelde me dat ik een vrije dag moest nemen voor een korte testrun op zaterdag. Als dat goed ging, zou ik op zondag een langere run kunnen doen.
De testrun ging goed, niet perfect, maar mijn been viel niet af dus het was een overwinning. Ik had mijn fysio niet verteld dat de ‘langere termijn’ die ik voor zondag had gepland, Ealing Half was. Omdat ik verstandig was, wist ik dat ik waarschijnlijk de race zou moeten overslaan en 6 mijl mooi en gemakkelijk moet rennen. Maar ik was niet verstandig. Ik wilde de helft rennen.
Op zondag ging ik naar Phil met een Nike Air Vapormax Damen been dat een stuk beter voelde dan de hele week. We vertrokken met de 2:10 pacers en kwamen overeen het rustig aan te doen.
Ik verhuisde voor het eerst naar Londen 10 jaar geleden en woonde in Ealing vrij dicht bij waar de race begint. Er was toen geen halve marathon in Ealing, en toen we langs mijn oude flat liepen, herinnerde Phil me: "Je zou het niet gemerkt hebben als er toen een race was, je had nog steeds in bed gelegen" . Het is waar.
Voor de Run dit jaar-uitdaging voor de maand augustus, ben ik blij om aan te kondigen dat we een heel speciale sponsor hebben: SKORA. Ze zijn een hardloopschoenenbedrijf dat is ontstaan ??uit de "blote voeten beweging" die ervoor heeft gezorgd dat hardlopers hun schoenenkeuzes nader hebben bekeken. Hier is een snelle bio:
Bij SKORA kijken we anders naar dingen. Wij geloven dat loopschoenen moeten Adidas Zx 700 Damen worden gebouwd om loopprestaties aan te moedigen die zo biomechanisch correct mogelijk zijn, met minimale interferentie. Met onze schoenen kunnen mensen op natuurlijke wijze rennen. Run Real is onze filosofie en we staan ??eraan.
Ik ben dol op het ontwerp van hun website. LOL. Ik weet het, ik zou het moeten hebben over hoe hun schoenen aanvoelen, maar onthoud, ik ben ook een grafisch ontwerper en ik word enthousiast van een 'cool' uitziend ontwerp, vooral van bedrijven die niet bang zijn om anders te zijn. Close-up en duidelijke foto's, grote tekst en heel veel witte verwennerij ... Oké, ik ga van onderwerp af.