|
|
Toen ik een paar jaar geleden besloot om weer marathons te gaan rennen nadat ik mijn voetkwestie had overwonnen, ontdekte ik dat ik echt moest weten wat mijn hardlopen was en wat voor mij werkte. Ik had 2 jaar geprobeerd om 1:50 te breken in een halve marathon en was meerdere keren achter elkaar niet succesvol geweest. In drie opeenvolgende pogingen varieerde mijn tijd met seconden met de snelste om 1:50:30 (praten over gefrustreerd zijn !!). Met die laatste poging werd mijn frustratie vergroot omdat ik me echt aan een geavanceerd programma had gehouden en veel tijd had besteed aan het uitvoeren van intervallen maar toch niet sneller kon worden. Mijn laatste Nike Air Zoom Pegasus 32 Womens drie mijlen van de halve marathon waren echt zwaar voor mij. Ik had vier maanden om vervolgens voor mijn volgende halve marathon een nieuw plan te bedenken. Ik had mijn problemen besproken met arts Mark Cuccuzzella, MD met wie ik in Florida had lesgegeven aan het Andrews Institute for Orthopedics & Sports Medicine. Hij benadrukte dat ik moest stoppen met me zorgen te maken over het tempo en me moest concentreren op het bouwen van een basis met behulp van mijn aerobe tempo. Met andere woorden: focus op mijn hartslag. Dus ik deed. In plaats van mijn volgende lange run te rennen om te proberen in racetempo te gaan, begon ik aan een lange langzame run in mijn aerobe tempo, dat is een hartslag van 147 (180-leeftijd plus 5 als je al 2 jaar blessurevrij loopt ). Ik stopte met intervaltraining en deed alleen tempo-runs, eenvoudige runs en lange runs in het weekend. Het resultaat? In 4 maanden nam ik 9 minuten van mijn halve marathon tijd en liep een PR om 1:41:21. Maar bovenal voelde het als een gemakkelijke run en ik raakte niet gewond.
Dus hoe vertaalt dit zich allemaal in mijn training voor een marathon? De Nike Air Max 270 Donna onderste regel is meer lange, langzame kilometers. Het is niet de snelheid die ik nodig heb, het is uithoudingsvermogen. De meeste mensen die trainen voor een marathon snappen dit niet helemaal. Ze denken dat omdat ze een marathon kunnen finishen, maar niet onder hun doel van vier uur, ze uithoudingsvermogen hebben en moeten werken aan snelheid. Dit is precies het tegenovergestelde. Ze hebben de snelheid, ze moeten zich richten op uithoudingsvermogen. Bedenk dat als je al een mijl kunt rennen met een tempo van 9:00 mijl, je doel is om je uithoudingsvermogen te vergroten om 26,2 mijl in dit tempo te lopen. Niet sneller worden. Duurzaamheid opbouwen is de focus van mijn training geworden.
Zelfs voordat je de deur uitloopt, is de eerste stap die je moet nemen, de telefoon opnemen, je arts bellen en een afspraak maken om te kijken of Asics Gel Quantum 360 Donna je gezond genoeg bent om te rennen.
Dit is met name het geval als een van de volgende situaties op u van toepassing is: overgewicht, zwangerschap, gezondheidsproblemen (hoge bloeddruk, diabetes, diabetes, enz.), Huidige of voormalige roker, familiegeschiedenis van hartaandoeningen, duizeligheid hebben, zich zwak voelen, hart hebben problemen, zitten al meer dan een jaar zittend, zijn ouder dan 65 jaar, hebben pijn op de borst.
Bespreek uw fitnessdoelen met uw arts en bespreek mogelijke gezondheidsproblemen. Hebt u gezondheidsproblemen die kunnen worden verergerd, of beter? Heeft u de afgelopen jaren verwondingen gehad die mogelijk verergeren?
Als u probeert af te vallen door te rennen, laat het uw arts weten, want deze kan u tips en tips geven.
Als je al een tijdje niet naar de dokter bent geweest of al lang niet hebt Asics Gel Lyte 5 Dames uitgeoefend, is het een goed idee om uit te checken, zelfs als je denkt dat je geen gezondheidsproblemen hebt om ervoor te zorgen dat je gezond genoeg bent om begin te rennen.
Besucher
Forum Statistiken
Das Forum hat 19475
Themen
und
77031
Beiträge.
|
Forum Software von Xobor | Forum, Fotos, Chat und mehr mit Xobor |